понеделник, 28 ноември 2016 г.

The Sun is Also a Star

Здрасти! Днес съм тук с ревю на една наистина изумителна книга. Става въпрос за The Sun is also a star от Nicola Yoon.


  Истината е, че никога не ми е допадала съвременната литература. Ама изобщо. Обичам си фантастиката и това си е. Затова и започнах тази книга с мисълта "Е, знаем, че няма да ми харесаш, ама айде да те пробвам". И нямате представа колко съм щастлива, че и дадох шанс. Както казах, не обичам contemporary, но наистина обичам тази книга. Нито една книга от този жанр не ме е докосвала, но тази определено го направи. Може би е една от най-хубавите книги, които някога съм чела.

  В The Sun is also a star се разказва за едно момче кореец (Даниел), момиче афроамериканка (Наташа) и денят, в който се срещат и влюбват. Героите са брилянтни. Наташа не вярва нито в бог, нито в съдбата, само в науката. За нея нещо да е вярно, трябва да бъде научно доказано. Даниел пък е другата крайност. Той е мечтател, вярва, че нещата сами ще се подредят и че всичко ни е отредено. След като се запознават, Даниел се хваща на бас с Наташа, че ще я накра да се влюби в него до края на деня (това не е спойлер, пише го и в анотацията). Ние, като читатели, проследяваме сблъсъкът на двете им вселени. 

"So she (Natasha) knows: love is just chemicals and coincidence. 
So why does Daniel feel like something else?"

Източник

Звучи като сладникава романтика, но, повярвайте ми, само това не е. Въпреки че книгата е в рамките на един-единствен ден, четейки я, ние оставаме с усещането, че познаваме тези герои от години. Следваме двете перспективи - на Даниел и на Наташа, с което Никола Юн се справя чудесно. Нито веднъж не ми се наложи да връщам 

страници, за да погледна в чия глава се намирах в конкретния момент. Освен обаче на тези двама разказвачи, се срещат и глави, в които говорят странични герои или са разяснени някои въпроси. Например има такава, в която се обяснява как любовта повлиява на човек химически, както и такава, в която следваме перспективата на шофьор на BMW, който за малко не е блъснал човек. 

"I shook her hand. I'm wearing a suit and a tie and I shook her hand.
What am I? A banker?
Who meets a cute girl and shakes her hand?"
  Както забелязвате, The Sun is also a star наистина ми хареса. Накара ме да се смея, да плача и (най-важното) да се замисля. Това не е просто любовна история. В книгата са обсъдени темите за расизма, етническата принадлежност, националността.. и чрез героите виждаме как влияят на отделния човек. Това е онзи тип книги, които те карат да помислиш дори върху някои екзистенциални въпроси: съществува ли любовта, защо сме тук, как е устроен светът и т.н. 
  Очаквам с нетърпение издателство Ибис да издадат романа The Sun is also a star на български език, защото такава книга трябва да се предостави на българския читател. Препоръчвам я горещо!

Приятно четене!

~ Цвета♡


Няма коментари:

Публикуване на коментар