вторник, 18 юли 2017 г.

Часът на чудовището

Здрасти! Днес съм тук с ревю на книга (шок), която ще ви остави без дъх - Часът на чудовището от Патрик Нес.

Часът на чудовището стоя на рафта ми с месеци, защото беше една от тези книги, които знаех, че ще ми харесат (макар че не бях напълно наясно със сюжета), но исках да запазя за по-късно. Единственото, което ми беше известно беше това, че се разказва за момче, чиято майка е болна от рак, и една нощ се появява чудовище. Нямате представа колко се радвам, че не знаех нищо повече, тъй като сега, след като я прочетох, смятам за най-удачно да се чете насляпо. Затова не мисля да разкривам каквото и да било, а само да отбележа нещата, които са ме впечатлили в Часът на чудовището.


Нека първо вметна, че всъщност идеята не е на Патрик Нес (или поне не изцяло), а на Шавон Доуд, която за съжаление почива и не успява да довърши историята си. Патрик Нес казва, че нейните идеи са "породили у него негови собствени образи" и посвещава тази история на Шавон. 

Та, да започнем със сюжета. Той действително е уникален и запленяващ, а премесен с простичкото разкаване, се превръща в нещо толкова красиво. Нещо, което няма как да не си запази място в сърцето ти. 


"Ти не пишеш живота си с думи. Пишеш го с действия."



Източник
А героите, о героите... Те ще си останат с вас и след прочитането на тази история. А докато четете, ще усещате всички чувства, които те изпитват. Към това много добавят илюстрациите на Джим Кей. Не смятам, че без тях преживяването щеше да е същото. Затова и си струва всяка една стотинка за тази книга - твърди корици, красиви илюстрации, дебели листи, просто изданието е прекрасно. 

Макар да разказва за тъга и страх, Патрик Нес включва и нотки на хумор. Колкото и да е учудващо и донякъде дори нелогично, му се получава изключително добре (на моменти съм се смяла с глас). Освежава историята и прави героите още по-истински, по̀ човеци.



"Не, не съм чувал за кралство по тия места-отвърна Конър.- Тука дори "Макдоналдс си нямаме."



Часът на чудовището определено се нарежда в листа ми с любими книги of all times. Красива, откровена, сурова и отваряща очите, тя си заслужава четенето както от малки така и от големи.


"Историите са важни-каза чудовището.- Те са може би по-важни от всичко друго на света. Особено ако носят истината."